سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/1:: 3:51 عصر

حجاب خوب یا بد...

اى کاش دختران جوان جامعه ما به این نکته توجه داشتند که اگر بخواهند با فردایى بهتر و آینده­اى روشن به زندگى سعادتمند خود ادامه داده و راههاى موفقیت را یکى پس از دیگرى بپیمایند، نباید از حدّ و مرزهاى الهى و دستورات شرع سرپیچى کنند.

با توجه به آنچه گذشت، دختران جوان مى­توانند با رعایت حجاب و اهمیت دادن به آن، جامعه­اى سالم و محیطى به دور از مفاسد اخلاقى را فراهم آورند و در کنار مصونیّت اجتماعى خود، زمینه ‎ های، شکوفایى استعدادهاى نهفته خود را ایجاد کنند.

هر عاقلى تصدیق مى­کند که حفظ اموال و اشیاء قیمتى از دستبرد دزدهاى پست امرى است ضرورى و تحسن برانگیز. به سخن دیگر هیچ عاقلی، شخصى را که از اموال و اشیاء‌ قیمتى خود محافظت مى­کند، مورد مذمت و ملامت قرار نمى­دهد. دختران جوان نیز باید همانگونه که در حفظ زر و زیور مادى خود مى­کوشند، جمال و زیبایى خدا دادى خود را نیز از معرض دستبرد افراد فاسد و پلید حفظ نموده، و با توسل به معنویات و پیمودن راههاى صحیح اسلامى در زندگى خود، امکان موفقیت خویش را دو چندان کنند.

با مطالعه تاریخ زندگانى اهل بیت علیهم السّلام، مى­توان به این حقیقت دست یافت که آن بزرگواران در سیره و راه و روش زندگى خود نسبت به مسئله حجاب و دور نگه داشتن ناموس خود از دید نامحرمان بسیار حساس بودند .

و از آنجا که آنان بعنوان بزرگترین مربیان اخلاقى و الگوهاى تربیتى مى­توانند زندگى سعادتمندى را براى تمام بشر به ارمغان آورند، بر ماست که با پیروى و اطاعت از سیره و فرامین الهى معصومان علیهم السّلام خود را متخلق به اخلاق اسلامى نموده و در جمع بندگان خاص خداوند و شیفتگان آن بزرگواران قرار دهیم .

                                         

  
کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد