سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره در پی دانش باشید که طلب آن واجب است . و . . . در سفر، همره و درغربت، همدم است . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/2/27:: 10:11 عصر

 

 

آتش و پنبه 2

کسانی که قائل به نظریه اضطرار در ارتباط دختر و پسر هستند می گویند :زن و مرد مثل آتش و پنبه هستند و قرار گرفتن آنها کنار هم خطرناک است  در نهاد دختر و پسر، کشش فوق العاده ای وجود دارد.

به هر حال بر اساس این نظریه آنچه مسلم است این است عشقی که میان 2 جنس مخالف به وجود می آید، به قدری قوی و انرژی زاست که خانمان سوز می شود و دیگر، عقل و تقوا نمی تواند آن را کنترل کنند.

 این گروه حضرت یوسف (ع) را هم مثال می آورند که با وجود همه پاکی و نجابت، در مقابل یک زن دست به دعا برمی دارد و می گوید:  "خدایا اگر مرا نجات ندهی ممکن است پایم بلغزد ".

نظریه اختلاط

در برابراین گروه، اختلاطیون مبنای دیگری را بیان می کنند و می گویند: " الانسان حریص علی ما منع منه"، یعنی انسان حریص است بر آن چیزی که او را منع کنند. آنها بر این باورند که اگرمی خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید حساسیت دختر و پسر را نسبت به یکدیگر کم کنیم.

شهید مطهری در کتاب فلسفه حجاب بیان خیلی زیبایی از حرص و حریص شدن دارد. او می گوید:    "حرص در 2 زمان پدید می آید، یکی وقتی عامل، تحریک باشد و دیگری وقتی عامل، منع باشد. اگر زمینه تحریک بر طرف شد و بعد منع کردیم، حرص ایجاد نمی شود " مطهری می گوید:  " اگر تحریک را کم کردیم، حرص ایجاد نمی شود؛ اما اگر گفتیم دختر و پسر می توانند با هم باشند و باهم مراوده کنند، در واقع عامل تحریک را بتدریج ایجاد کرده ایم. از طرف دیگر آنها را منع می کنیم که شما فقط حق دارید در حد بیان مسائل درسی، علمی، فرهنگی و سیاسی با یکدیگر صحبت کنید و وارد فضاهای دیگر نشوید، این امکان ندارد، چون زمینه های تحریک فراهم شده است "

ادامه دارد...

                       

 

 

ادامه دارد...


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد