سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس سه بار بر تو خشمگین شد و درباره ات سخنی ناروا نگفت، او را به دوستی بگیر . [امام صادق علیه السلام]


ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

از نظر شیعه، مسأله مهدویت ونوید ظهور مهدی موعود(ع)، یکی از مسایل بسیار حیاتی اسلام به شمار می رود و به اندازه ای اهمیت دارد که اعتقاد به ظهور حضرت، در ردیف وقوع قیامت، وتکذیب وتصدیقش در ردیف تکذیب وتصدیق رسول اکرم (ص) می باشد .

از نظر شیعه، مهدویت یک مسأله کهن وریشه دار است وسابقه آن به نخستین روزهای طلوع فجر اسلام ودوران رشد شخص نبی اکرم (ص) برمی گردد.

به اعتقاد شیعه، علاوه بر آیات متعددی که در قرآن کریم وارد شده وپیشوایان دینی آن ها را به وجود مقدس مهدی موعود تفسیرکرده اند، صدها حدیث معتبر و متواتر از حضرت رسول اکرم (ص) و جانشینان آن حضرت صادر شده که در آن هاصفات، خصوصیات وجزئیات زندگی آن منتظر موعود واین که پس از تولد دو بار غیبت خواهد داشت وپس از غیبت طولانی ظهور خواهد کرد وبا تشکیل حوادث واحد جهانی، جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود، بیان شده است.

شیعیان بر اساس روایات عقیده دارند که مهدی موعود(ع)، سری از اسرار حق و آخرین برگزیده الهی است که پس از تولد از نظرها غایب شده است وپس از مدت زمانی طولانی ظهور می نماید واو حجة الله، خلیفة الله و بقیة الله است.

مهدی موعود(ع) از نسل پاک پیامبر خدا(ص) و از علی و زهرا(ع) و نهمین نفر از فرزندان امام حسین و فرزند بلا فصل امام حسن عسکری (ع) است. شیعیان دوازده امامی عقیده دارند که حضرت مهدی (ع)، همنام وهم کنیه پیامبر(ص) وهم اکنون زنده است وهنگامی که خداوند اجازه ظهورش دهد قیام می کند وزمین را پر از عدل و داد می نماید.

شیعیان طبق وعده های انبیای سلف(ع) و نویدهای کتب مذهبی، و وعده های صریح قرآن کریم عقیده دارند که: آن گاه که اخلاق ومعنویت از میان بشر رخت بربندد وظلم و ستم فراگیر شود واسباب ظهور مهیا گردد، حضرت مهدی (ع) به فرمان حق قیام می کند.

با آمدنش هیچ حکومت باطلی روی زمین باقی نمی ماند . مرزهای جغرافیایی میان کشورها برداشته می شود، مظامر شرک وکفر وبی عدالتی از بین می روند، عدالت اجتماعی تأمین می گردد، هر حقی به صاحب حق می رسد و در سراسر جهان، تنها یک نظام حکومت می کند و آن نظام عادلانه اسلام و احکام نجات بخش آسمانی قرآن کریم است. (1)

  1. ظهور حضرت مهدی (ع) از دیدگاه اسلام مذاهب وملل جهان هاشمی شهیدی ص 68


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

اولا باید بگوییم"قائم به امر الله"قیام کننده به فرمان خداوند وگفته می شود آن حضرت (ع)  "قائم امرالله" لقب گرفته است زیرا شب و روزمنتظر فرمان خداوند عزو جل است تا با اشاره ی او ظهور کند.

در روایت آمده که آن حضرت (ع)قائم لقب گرفته به این دلیل که روزی برای حق قیام خواهد کرد.از"صقربن ولف"روایت شده است:ازامام رضا(ع)سوال کردم چرا او را قائم می نامند؟فرمود:زیرا او قیام خواهد کرد پس از آنکه یادش از میان رفته و بیشتر (اغلب) قائلان به امامتش از او رویگردان شده اند.همچنین از "ابوحمزه ثمالی" نقل شده است:از امام باقر(ع) سوال کردم :ای پسر رسول خدا مگر همه شما اهل بیت قیام کنندهی به حق نیستید؟فرمود "البته که هستیم".سوال کردم :پس چرا "قائم"شما را "قائم"نامیده اند؟فرمود:"وقتی جدم حسین(ع)به شهادت رسید فرشتگان الهی ضجه زدند و با گریه و شیوه عرض کردند:ای پروردگار و مولای ما:آیا آن را که برگزیده ی تو و فرزند برگزیده ی تو و بهترین خلق را کشتند رها خواهی کرد؟خداوندعزوجل به انها وحی کرد:آرام باشید ای فرشتگان من پس به عزت و جلالم قسم هر آینه از آنها انتقام خواهم گرفت اگرچه بعد از مدت طولانی باشد.سپس خداوند بلند مرتبه امامان بعد از حسین(ع) و فرزندان او(ع)را به فرشتگان نشان دادا پس ملائکه خشنود شدند و دیدند کیی از امامان به نماز ایستاده است. در این حال خداوند متعال به آنان فرمودند : به وسیله این"قائم"از آنان (قاتلان حسین ع) انتقام خواهم گرفت.

 منبع :نشریه موعودشماره 73


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

آیا تعداد 313 نفر از یاران امام زمان از زمان غیبت صغری تا زمان ظهور منتظر است یا فقط 313 نفر در عصر ظهور را شامل می‌شود؟
جواب : ابتدا باید دانست 313 نفر اولین افرادی‌اند که در آغاز و طلیعه ظهور به حضرت مهدی (عج) می‌پیوندند. از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام روایت شده که یاران مهدی در آخرالزمان 313 مرد هستند به تعداد یاران بدر، در ساعت واحدی گرد می‌آیند(1) و به یاری امام مهدی (عج) می‌پردازند. در روایاتی نحوه گرد آمدن آنان بیان شده که برخی از آنان شبانه از خوابگاه خود مفقود و بامدادان در مکه حاضر می‌شوند و برخی از آنان روزانه بر ابرها حرکت می‌کنند و ... به مکه می‌آیند.(2)

پس معلوم می‌شود عده‌ای از آنان از افرادی‌اند که در همان دوران ظهور خواهند زیست. ولی از سیاق برخی احادیث استفاده می‌شود برخی از مردگان (مانند برخی یاران پیامبر و امیرمؤمنان) رجعت می‌کنند و از 313 نفر هستند. مانند: سلمان فارسی(3)، مقداد(4)، جابر بن عبدالله انصاری(5) و ... . البته درباره اصحاب کهف تصریح شده که آنان از 313 نفر یاران ویژه امام مهدی (عج) می‌باشند (6). پس چنین نیست که یاران امام عصر افرادی می‌باشند که از جهت زمانی، حداکثر از زمان غیبت صغری تا زمان ظهور به دنیا آمده باشند، بلکه پیش از آن نیز از کسانی که در عصر پیامبر اکرم (ص) می‌زیسته‌اند و حتی برخی از پیامبران مانند حضرت مسیح علیه السلام به تصریح روایات از یاران امام مهدی(عج) خواهند بود.

پی‌نوشتها:

1. سید محمد صدر، تاریخ ما بعد الظهور، دارالتعارف للمطبوعات، بیروت، لبنان، ط3، 1412ق، ص 263 (به نقل از: ینابیع المودة، ص 509، ط النجف).
2. همان، ص 264.
3. محمد خادمی شیرازی، رجعت یا دولت کریمه خاندان وحی، مؤسسه الغدیر، چاپ دوم، 1411ق، ص 195 (به نقل از تفسیر صافی، ج 3، ص 238).
4. همان (به نقل از: ارشاد مفید، ص 365).
5. همان (به نقل از المحجّة فیما نزل فی الحجة، ص 76).
6. همان، ص 200 (به نقل از الملاحم والفتن، ص 203)


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح
                               

  بلای جانسوز عصر ما غیبت نیست، غفلت است.

حال و روز شیعه در این عصر، از دو وجه بیرون نیست. یا معصوم خاتم را، امام را و ولی‏الله اعظم را محبوب و مقصود و مقتدای خویش می ‏داند یا سر بر آستان محبوب و مقتدایی دیگر می‏ساید. شیعه اگر گمان کند که حبیب و طبیب و نجات ‏بخشی جز او در عالم هست، راه به خطا برده است و پا از صراط مستقیم تشیع بیرون نهاده است.

شیعه اگر در حضور آب، دل به سراب می‏سپارد، چگونه نام خود را شیعه می‏گذارد؟ شیعه بهتر از هر کس می‏ فهمد که:

"مَن ماتَ و لَم یَعرف اِمامَ زمانه ماتَ مِیتة‏الجاهلیِة"

«هرکه بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است. »

شیعه بهتر از هر کس می ‏فهمد که میزان و معیار محبت، امام است و هر محبتی در راستای محبت امام، معنا می‏شود. و اگر مدعی است که مرید آن قطب عالم است، محب آن ولی‏الله‏الاعظم است، عاشق آن حجت‏خاتم است، این حال و روز با عشق، سر سازگاری ندارد.

 کدام عاشقی بی یاد معشوق، زیستن می‏تواند؟کدام عاشقی، یک لحظه بی‏ خاطره معشوق سر می ‏کند؟کدام عاشقی هر از گاه به یاد معشوق می‏افتد و محبوب را در ردیف دیگر امور روزمره خویش می‏بیند؟کدام عاشق هجران‏ کشیده‏ای خورد و خوراک و خواب و لذت می‏ فهمد؟

 این ننگ و عار برای عاشق نیست که از معشوق بشنود که ما تو را از یاد نمی ‏بریم و مراعات تو را فرو نمی ‏گذاریم و او...

و او بی‏اشتیاق زیارت معشوق سر کند و یاد او را فرو بگذارد ؟؟؟

این اوج بی‏ معرفتی محب نیست که بداند و بشنود که محبوب به شادمانی او شاد می ‏شود، با اندوه او غمگین می ‏گردد، مریضی‏اش محبوب را بیمار می‏کند، هرگاه دست‏ به دعا بردارد، محبوب آمین می ‏گوید و آن زمان که سکوت کند، محبوب، برایش و به جایش دعا می‏کند و او سر از پای نشناسد و قالب‏ تهی نکند؟

 آری  بلای جانسوز عصر ما غیبت نیست، غفلت است. و غیبته منا.

او غایب نیست، پرده بر چشمهای ماست.

چه کس صادقانه دست ‏به دعا برآورده است، مخلصانه امام خویش را طلب کرده است، و پاسخ نگرفته است؟

برخی امام را طلب می‏ کنند و دیگران را هم. اینان تا آن زمان که چشم به ابواب چند گانه دارند، دستشان به دامان امام نمی‏رسد.

بعضی امام را طلب می‏کنند ، اما نه به خاطر امام، که برای وصول به حاجات خویش.

می‏بینی که امام را صدا می‏کند - با تضرعی جانسوز و جگرخراش - اما آنچه می ‏طلبد، دیدار حیات‏ بخش امام نیست، حل مشکلات و وصول به حاجات خویش است. این سخن نه بدان معناست که در تلاطم مشکلات، به سراغ امام نباید رفت و قضاء حوائح و استجابت دعا و رفع موانع را از او نباید خواست. بلکه به عکس، همه چیز از نزول باران، تا شفای بیماران را از امام باید طلب کرد که تقدیر و مشیت همه چیز در عالم به دست اوست و هیچ کار، بی‏اشارت مژگان او به سرانجام نمی‏رسد.

 سخن این است که شوق دیدار امام چیزی است و عریضه و عرضه حاجات دنیوی، چیز دیگر.

سخن این است که ساقی این بارگاه، به ظرفیت و جام همت مهمان می‏نگرد، محبوب، به ظرفیت دل محب نگاه می‏کند.

« اِنّ‏هذه القلوب اوعیة و خیرها اوعاها »

 یکی به هوای بهشت در مصیبت‏حسین (ع) اشک می‏ریزد.

یکی در مجلس حسین (ع)، بر مصیبت‏خویش می‏گرید.

و یکی را معرفت‏حسین و معرفت‏به مصیبت‏حسین (ع) می‏گریاند.

 هرکس به قدر جام معرفت‏خویش، از دستهای امام نوش می‏کند.

امام دست‏ نیافتنی نیست، دستهای ما بسته است.

امام در پرده غیبت نیست، پرده بر چشمهای ماست.

و آنچه ما را از زیارت امام محروم می‏کند، غیبت امام نیست، غفلت ماست...

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

 

1-کمک وصدقه به محرومین به نیت سلامتی ودور کردن غم واندوه از امام زمان(عج).

2-نماز اول وقت موجب خوشحالی حضرت مهدی (عج) می شود.

3-صلوات فرستادن زیباترین هدیه است به همراه (وعجل فرجهم) حداقل روزی 100 مرتبه.

4-تلاوت قرآن به خصوص سوره های یس،نبا،عصر،واقعه وملک بعد از نمازوتقدیم به اموات وشیعیانی که وارث ندارند‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

5-به نیابت از امام زمان(عج) به زیارت ائمه بروید ویا دیگران را به زیارت بفرستید(حج،کربلا،مشهد،قم).

6-به والدین خود خدمت کنید،دعای ندبه ودعای غیبت امام زمان(عج) بخوانید...(اللهم عرفنی نفسک...).

8-خواندن نماز امام زمان(عج) (همانند نماز صبح دو رکعت وتکرار ایاک نعبد وایاک نستعین100مرتبه).

9-احترام وخدمت به سادات ودوستان حضرت به نیت خوشحال کردن امام زمان(عج).

10-بعد از هر نماز برای فرج امام زمان(عج) زیاد دعا کنید.همواره یاد و انتظار ظهورآن بزرگواررا با دعا در خود تقویت و از پروردگار توفیق معرفت بیشتر به حضرت را درخواست کنید.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

 

 

شمشیر مهدی ، سیف الله و سیف الله المنتقم است . شمشیری است خدائی ،شمشیری است انتقام گیرنده از ستمگران ومستکبران . شمشیر مهدی شمشیر انتقام از همه جانیان در طول تاریخ است . درندگان متمدن آدمکش را می کشد ، اما بر سر ضعیفان و مستضعفان رحمت می بارد و آنها را می نوازد . روزگار موعظه و نصیحت در زمان او دیگر نیست . پیامبران و امامان و اولیاء حق آمدند و آنچه لازمه پند دادن بود بجای آوردند . بسیاری  از مردم نشنیدند و راه باطل خود را رفتند و حتی اولیاء حق را زهر خوراندند و کشتند . اما در زمان حضرت مهدی  باید از آنها انتقام گرفته شود .
مهدی ( ع ) آن قدر از ستمگران را بکشد که بعضی گویند : این مرد از آل محمد ( ص ) نیست . اما او از آل محمد ( ص ) است یعنی از آل حق ، آل عدالت ، آل عصمت و آل انسانیت است . از روایات شگفت انگیزی که در مورد حضرت مهدی  ( ع ) آمده است ، خبری است که از حضرت امام محمد باقر ( ع ) نقل شده و مربوط است به 1290سال قبل . در این روایت حضرت باقر ( ع ) می گویند :
"
مهدی ، بر مرکبهای پر صدایی ، که آتش و نور در آنها تعبیه شده است ، سوار می شود و به آسمانها ، همه آسمانها سفر می کند " .
و نیز در روایت امام محمد باقر ( ع ) گفته شده است که بیشتر آسمانها ، آباد و محل سکونت است . البته این آسمان شناسی اسلامی ، که از مکتب ائمه طاهرین ( ع ) استفاده می شود ، ربطی به آسمان شناسی یونانی و هیئت بطلمیوسی ندارد ... و هر چه در آسمان شناسی یونانی ، محدود بودن فلک ها و آسمانها و ستارگان مطرح است ، در آسمان شناسی اسلامی ، سخن از وسعت و ابعاد بزرگ است و ستارگان بیشمار و قمرها و منظومه های فراوان . و گفتن چنین مطالبی از طرف پیامبر اکرم ( ص ) و امام باقر ( ع ) جز از راه ارتباط با عالم غیب و علم خدائی امکان نداشته است.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

 

هر جمعه به جاده آبی نگاه می کنم و در انتظار قاصدکی می نشینم که قرار است خبر گامهای تو را برای من بیاورد، گامهای استوار و دستهای سبزت را. اگر بیایی، چشمهایم را سنگفرش راهت خواهم کرد. تو می آیی و در هر قدم، شاخه ای از عاطفه خواهی کاشت و قاصدکی را آزاد خواهی کرد. تو می آیی و روی هر درخت پر شکوه لانه ای از امید برای کبوتران غریب خواهی ساخت. صدای تو، بغض فضا را می شکافد. فضای مه آلودی که قلب چکاوکها را از هر شاخه درختش آویزان کرده اند. تو با دستهایت بر قلبهای شقایق ها رنگ سبز امید خواهی زد و با رنگ پر معنای دریا خواهی نوشت:" به نام خدای امیدها"!

تو می آیی در حالی که دستهایت پر از گلهای نرگس است. تو دل سرد یکایک ما را با نواهای گرمت آفتابی می کنی و کعبه عشق را در آنها بنا خواهی کرد. دست نوازش بر سر میخک هایی خواهی کشید که باد کمرشان را خم کرده است. تو حتی بر قلب کاکتوسها هم رنگ مهربانی خواهی زد. تو می آیی و با آمدنت خون طراوت و زندگی در رگهای صبح جریان پیدا خواهد کرد... تو می آیی ای پسر فاطمه ، یوسف زهرا یا مهدی. به امید آن روز!


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:22 صبح

خدا  کند که  دل من در  انتظار  تو  باشد
درون  کلبه  قلبم  همیشه  جای  تو  باشد
مرا  نسیم  نگاهت به  باغ  آینه ها  برد
خوشا کبوتر  عشقی که در هوای تو باشد
قنو ت  سبز  نمازم  به   التماس  در آمد
چه میشود  که  مرا خیری از دعای تو باشد
به   گور  میبرد   ابلیس ، آرزوی  دلش  را
اگر که  تکیه دستم به شانه های تو باشد
در  این دیار حریمی برای حرمت دل نیست
بیا   حریم  دلم  باش  تا سرای  تو   باشد
 خدا کند  که  دلم  را  به هیچکس  نفروشم
خدا کند  که  دل  من فقط   برای  تو باشد


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:5 صبح

اما هنوز دعاگو  که فرمودید  :

                                  و اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم

              برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید، همانا این دعا موجب فرج شماست.

 یا ابن الحسن دعاگویتان که ... هستیم آقا امّا با روی سیاه ، با بندگی در حدّ نماز ...آن هم شاید .

 مولایم آقا جان دلهامان دیگر طاقت ندارد آقا تنگ است به خدا ...

 روزهایمان سخت می گذرد با اینکه خدارا شکر می کنیم که در زمان امام دوازدهم به سر میبریم و می   دانیم که

                                                 تَوقع امرَ صاحبِکَ لیلَک و نهارک

 

                                          شب و روز چشم انتظار آمدن مولایت باش.

و می دانیم که پیغمبر فرموده اند :

          لو لم یبقِ من الدنیا الاّ یومٌ واحد ، لطوّل الله عزوجل ذلک الیوم حتّی یخرج رجلٌ من ولدی ،

                                     فیملا ها عدلاً    وقسطاً کما ملئت جوراً و ظلماً

                                              حتی یک روز ....مردی از فرزندان من ...

 آقا جان هر روزتان شده پدری کردن در حقّه شیعیانتان  امّا ما .. اگر خودمان را شیعه هم فرض کنیم    حتّی ذرّه ای شاید محبت فرزندی از ما ندیده باشید 

 می دانی مولا امروز دلم شکست ...

 امروز دلم را کسی شکست که  دیگر از او توقع نداشتم

 امروز دلم شکست ...

و هر روز دل مولایم ، امام زمانم ، بقیه الله فی الارض را می شکنم و ...

 امّا یا ابن الحسن هنوز دوستش دارم آخر مگر می شود دختری پدرش را ... حتی اگر دلش را بشکند ...

 و امروز آمده ام تا بگویم مولا جان محبتان شرمنده است ... عفو فرما آقا ... اینبار هم ...

و هنوز می دانیم که           أنتَ کریمٌ من اولادِ الکِرام

دلم شکسته آقا... کاش دلتان را نمی شکستم ....

 امّامگر امام رضا علیه السلام  در حقّتان نفرمودند از پدر مهربان تر از مادر دلسوز تر  

از پدر مهربان تر ...

آقایم ...

و چند روزیست تا نام پدر می آید ...

                                       دلتنگ و منتظر ....

 

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط برعکس بهار در 87/7/11:: 12:5 صبح
باز بادلی گرفته...

با دلی شکسته ...

با دلی ...

مولا جانم آقایم شرمنده که هر بار که به پیشگاهت سلامی می کنم تنها دلم برای شما نیست که تنگ است ...

کاش اگر اشکی میریختم برایه سلامٌ علی آل یاسین ها تنها و تنها برایه امام زمانم بودم

اما چه بد که دنیا غرقمان کرد که نه...

هنوز به یمن وجودتان نفسی هست ...

مولایم می دانم که چه سخت روزگار می گذرد و ما همچنان درپی  روز گذرانی و گناه

اما آقا اینبار هم با همان دل شکسته با همان روح خسته آمده ام تا بگویم که مولایم دوستتان دارم آقا

و سر سلامتی برای اربعین حسینت که چه بد مانع ظهور آن منتقم شده ایم ...

 السلام علی الحسین

و علی علی ابن الحسین

وعلی اولاد الحسین

وعلی اصحاب الحسین   علیهم السلام

                 

 


کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4      >