سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [با مردم]، نیمی از دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/21:: 11:9 عصر

 

یادگار عصمت قسمت چهارم

بیزرائیلى از نخست وزیرهاى دولت انگلیس، کشورى که در صف اول فساد و افساد است در مقاله اى نوشت: من در خطر ارتکاب بسى حرکات جنون آمیز هستم، ولى مى کوشم که از یکى از آنها حتماً اجتناب کنم، و قدم در آن نگذارم، و آن ازدواج عشقى است، که در کوچه و بازار، دخترى را ببینم و خوشم بیاید و بگویم این زن ایده آل من است.              

نابخردان گوهرپاک و باقیمت آفرینش را، از حصار عفت و عصمت، و پوشش و حجاب، به عنوان آزادى بیرون کشیدند، و دست او را در هر برنامه اى که شهوات اقتضا کند باز گذاشتند، سپس به عنوان فرار از ازدواج عشقى او را دور انداختند، زیرا مشاهده کردند، این گوهر، قیمت و ارزش خود را از دست داده، و هر لحظه با کسى، و هر زمان در آغوش نامحرمى، و هر آن در برنامه اى خلاف عفت و ادب و مخالف وقار و انسانیت دست و پا مى زند.

                                 

عوارض بدحجابى و بى حجابى، و آزادى زن در روابط با هر که دلش بخواهد یکى دوتا نیست، و محصولات تلخ این مسئله عددى کامپیوترى است.

مردان با دیدن این مناظره دست از همسران خود کشیدند، و به قول معروف از زیر بار مخارج خانه که مسئولیتى بر دوش آنان بود فرار کرده، و براى ارضاء خود روى به بازار آزاد آوردند، و جوانان بى زن، چون فرونشاندن شعله شهوت را ارزان دیدند، از تشکیل زندگى و ازدواج سر باز زده، دنبال چشم چرانى و صید ناموس مملکت رفتند، بدینگونه نظام خانواده در غرب و در مقلدان شرقى آنان از هم پاشید و اوضاعى شبیه اوضاع جنگل بوجود آمد.

ادامه دارد...

                                                        

 

 


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/12:: 9:47 عصر

 یادگار عصمت قسمت سوم

امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به حضرت مجتبى و در حقیقت خطاب به تمام مردم فرمودند : محرم نامحرمى را جداً مراعات کن، زیرا این برنامه براى تو و همه زنان نامحرم مصونیت از افتادن در خیال گناه و خود گناه است، و اگر قدرت دارى که زنان خانواده تو مردى غیر تو را نشناسند، این برنامه را انجام بده.

متأسفانه عده اى از دختران و زنان این زمان در چهار گوشه جهان، از مکتب بى بند و بارى پیروى مى کنند، و شهوات و تمایلات خود را آزاد نموده، و سفره اى از فساد و افساد پهن کرده اند که در تاریخ گذشته سابقه نداشته، و با کمال اسف گروهى از دختران و زنان کشورهاى اسلامى و امّت رسول حق، از آنان تقلید مى کنند.

                                     

امیرالمؤمنین علیه السلام در رابطه با این زنان فرموده:

یَظْهَرُ فى آخِرِ الزَّمانِ وَ اقْتِرابِ السّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الاَْزْمِنَةِ، نِسْوَةٌ کاشِفاتٌ عارِیاتٌ، مُتَبَرِّجاتٌ، مِنَ الدّینِ خارِجاتٌ، فِى الْفِتَنِ داخِلاتٌ، مائِلاتٌ اِلَى الشَّهَواتِ، مُسْرِعاتٌ اِلَى اللَّذّاتِ، مُسْتَحِلاّتُ الْمُحَرَّماتِ، فى جَهَنَّمَ خالِداتٌ.

در آخر زمان، و نزدیکى قیامت، که بدترین زمانهاست، زنانى ظاهر مى شوند با این خصوصیات :

بى حجاب و برهنه از پوشش لازم، جلوه دهنده زینت و زیبائى در کوچه و بازار، خارج از دین، داخل در فتنه، راغب به شهوات، سرعت گیرنده به سوى لذات، حلال شـمرنده محرمات الهى، که این زنان با این اوصاف در جهنم ابدى و دائمى هستند.

 ادامه دارد..

                                    

 

 


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/10:: 11:50 عصر

 

یادگار عصمت قسمت دوم

حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت، و عظمت زن، و حافظ زیبائى و منافع او براى شوهر است.

زن در عین حجاب داشتن، مى تواند مدارج تحصیلى، و طریق کمالات و فضائل را بپیماید، و اینکه حجاب مانعى براى او در راه رشد و ترقى است، وسوسه اى شیطانى، و القاء فکرى غلط از جانب استعمارگران غارتگر، و دزدان ناموس، و هرزه هاى کشورهاى غربى و شرقى است.

گرمى خانواده ها، استحکام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگى، آرامش قلوب مردان، ثبات دلبستگى و عشق و علاقه مرد به همسر قانونى و شرعى خود، برپائى خانه و خانواده، بر جائى اعتماد و اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملکت است، و اینکه مردان زیبائى چهره و زینت و زیور زنانى غیر از زن خود را نبینند.

مردان اگر به راحتى و به آسانى در تمام صحنه هاى اجتماعى دسترسى به زنان داشته باشند، ضمانتى براى اثبات محبت و دلبستگى آنان به همسرانشان نخواهد بود، و تحریک هوا و هوس و شهوات آنان را از زندگى خود دلسرد، و خود کلنگى براى خراب کردن کانون گرم خانواده خواهند شد.

تاکنون بى حجابى زن باعث گمراهى میلیونها مرد، و به گناه افتادن دیگران، و پیدا شدن هیولاى طلاق در خانواده ها، و پدید شدن عشق مرد به زن شوهردار، و روابط نامشروع، شده، علت خروج بسیارى از مردان و زنان از عرصه گاه ملکوتى اسلام و دیندارى شده است.

پایه گذاران بى حجابى خود از این مسئله به ستوه آمده، و عوارض آن را از پدیده هاى شوم قرون اخیر مى دانند.

با توجه به آنچه که بیان شد، به ارزش گفتار متفکر شهید مرتضی مطهری، پى مى بریم که بارها در سخنرانیها فریاد زد :

حجاب مصونیت است نه محدودیّت

 

آرى حجاب براى زن و براى شوهر او، و خانواده اش، و جامعه، و بخصوص جوانان و آنان که ازدواج نکرده اند، مصونیت از هزاران خطر، و انواع فساد و افساد، و مانع از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده هاست.

 

ادامه دارد....

 

 


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/8:: 8:38 صبح

 

یادگار عصمت (قسمت اول)

پوشش یا حجاب، به صورتى که زیبائیها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانى مردم هرزه و بى تربیت، و آلودگان به شهوت حیوانى، و حالات شیطانى حفظ کند دستورى قرآنى، و قانونى الهى، و تکلیفى انسانى، و برنامه اى اخلاقى است.

حجاب و پوشش اسلامى که بهترین نوع آن چادر است، چادرى که یادگار منبع عصمت و عفتى چون فاطمه زهرا (علیها السلام) است، هیچ مانعى در راه دانش طلبى و رشد و کمال زن ایجاد نمى کند، بلکه او را از بسیارى از خطرات، و دامهائى که حیوان صفتان در راه زیبارویان، و دختران و زنان جوان قرار داده اند حفظ مى کند، و پاکدامنى و سلامت و عفت و حیاى او را براى شوهرش یا اگر ازدواج نکرده، براى مرد آینده اش محفوظ مى گذارد.

                                               

گوهر گرانبها و زیبا و پرقیمتى چون زن وقتى در صندوق الهى حجاب قرار داشته باشد، از دستبرد دزدان، و غارتگران، و آلودگان به لجن معصیت و گناه در امان خواهد بود.                                

زیبارویان جوان، وقتى دیده نشوند، و چهره پاک و معصوم آنان در معرض دیدگان مردم قرار نگیرد، شعله هوسها و هواها، و آتش امیال و غرائز به سرکشى و سوزاندن پاکى یک ملت، و خراب کردن بناى معنویت یک مملکت برنمى خیزد.

پسران جوان وقتى گوهر زیبائى و زینت، و طنّازى و عشوه گرى دختران و زنان را در کوچه و بازار، پارک و خیابان، معابر عمومى، فروشگاهها، بیمارستانها، ادارات، مراکز تجارتى نبینند، دچار چشم چرانى، هوس، دختربازى، تجاوز به ناموس مردم، کندى ذهن، در هم شکستن اعصاب، بلوغ زودرس، استمناء، لواط، زنا، افکار پریشان، غصه و نگرانى، بى میلى به درس، عشق و عاشقى، بیمارى روانى، و در نهایت تعطیل شدن نیروى انسانى خود نمى شوند.

بر این اساس باید گفت : حجاب و پوشش براى جنس زن امرى واجب، و فریضه اى شدید، و بدون تردید منکر آن با آگاهى به اینکه از ضروریات اسلام، و فرمان خدا در قرآن است کافر، و از گردونه اسلام خارج است.

جوانى که با این خصوصیات منکر حجاب است، نمى تواند با دختر مسلمان ازدواج کند، زیرا این ازدواج باطل، و عقدى که بین آن دو خوانده مى شود بى اثر، و رابطه آن دو رابطه دو نامحرم و فرزندان آنها نامشروع، و عمل آنان زنا است.

دخترى که با این خصوصیت منکر حجاب است، نمى تواند همسر جوانى مسلمان شود، زیرا همان احکام در حق او هم جارى است.

                                                 

 

 


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/4/1:: 3:51 عصر

حجاب خوب یا بد...

اى کاش دختران جوان جامعه ما به این نکته توجه داشتند که اگر بخواهند با فردایى بهتر و آینده­اى روشن به زندگى سعادتمند خود ادامه داده و راههاى موفقیت را یکى پس از دیگرى بپیمایند، نباید از حدّ و مرزهاى الهى و دستورات شرع سرپیچى کنند.

با توجه به آنچه گذشت، دختران جوان مى­توانند با رعایت حجاب و اهمیت دادن به آن، جامعه­اى سالم و محیطى به دور از مفاسد اخلاقى را فراهم آورند و در کنار مصونیّت اجتماعى خود، زمینه ‎ های، شکوفایى استعدادهاى نهفته خود را ایجاد کنند.

هر عاقلى تصدیق مى­کند که حفظ اموال و اشیاء قیمتى از دستبرد دزدهاى پست امرى است ضرورى و تحسن برانگیز. به سخن دیگر هیچ عاقلی، شخصى را که از اموال و اشیاء‌ قیمتى خود محافظت مى­کند، مورد مذمت و ملامت قرار نمى­دهد. دختران جوان نیز باید همانگونه که در حفظ زر و زیور مادى خود مى­کوشند، جمال و زیبایى خدا دادى خود را نیز از معرض دستبرد افراد فاسد و پلید حفظ نموده، و با توسل به معنویات و پیمودن راههاى صحیح اسلامى در زندگى خود، امکان موفقیت خویش را دو چندان کنند.

با مطالعه تاریخ زندگانى اهل بیت علیهم السّلام، مى­توان به این حقیقت دست یافت که آن بزرگواران در سیره و راه و روش زندگى خود نسبت به مسئله حجاب و دور نگه داشتن ناموس خود از دید نامحرمان بسیار حساس بودند .

و از آنجا که آنان بعنوان بزرگترین مربیان اخلاقى و الگوهاى تربیتى مى­توانند زندگى سعادتمندى را براى تمام بشر به ارمغان آورند، بر ماست که با پیروى و اطاعت از سیره و فرامین الهى معصومان علیهم السّلام خود را متخلق به اخلاق اسلامى نموده و در جمع بندگان خاص خداوند و شیفتگان آن بزرگواران قرار دهیم .

                                         

  
کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/3/30:: 10:42 عصر

دختران و مسئله حجاب

یکى از مسایل مهمى که هر دخترى در دوران زندگى خود باید آن را مدّ نظر قرار دهد، مسئله «حجاب» است.

گروهى از زنان و دختران جوان، حجاب و پوشش اسلامى را مغایر با آزادى اجتماعى مى­دانند، اما باید متوجه باشند که حفظ خود و دورى از نامحرم، هرگز دلیل بر سلب آزادى نیست، چه اینکه با رعایت حجاب و موازین شرعی، خود را از ملعبه‌ انسانهاى فاسد و مردان پست دور نگهداشته و در کمال آسایش و راحتى به زندگى شرافتمندانه اى ادامه مى دهند.

استاد مطهرى (ره) در کتاب ارزشمند «مسئله حجاب» مى­نویسد:

در اسلام زندان کردن زنها وجود ندارد حجاب در اسلام یک وظیفه است و وظیفه را نمى­توان به عنوان محدودیت و بردگى و زندانى کردن نامید. پوشیدگى زن تا حدّى که اسلام تجویز کرده است موجب کرامت و احترام بیشتر اوست؛ زیرا او را از تعرض افراد فاسد و دور از اخلاق بر حذر مى­دارد...

دختران جوان باید این حقیقت را درک کنند که، افراد جامعه یکسان نیستند، خواه نا خواه گروهى پست و بى مایه، که هرگز طعم خوش تربیت اسلامى را نچشیده‎اند و در حاشیه اجتماع قرار دارند براى رسیدن به امیال­حیوانى و ارضاء خواهشهاى نفسانى خود از هیچ جنایتى دریغ نمى­کنند.

                                                     

حال سؤال این است که اگر دخترى خود را با ظاهرى آراسته و بدون حجاب در معرض دید افراد جامعه قرار داد و سرانجام در دام خفت بار بى عفتى و تجاوز سقوط کرد چه کسى را باید ملامت کند؟

چه بسیار دخترانى که بر اثر عدم رعایت این اصل اصولى اسلام، در جامعه حاضر شدند و زمینه سقوط و انحطاط و بدبختى خود را فراهم نمودند، تا جایى که رسانه هاى گروهى از قبیل روزنامه­ها و مجله­هاى معروف، هزاران مورد آن را متذکر مى شوند و فریاد بى صدایشان به جایى نمى­رسد.

چه بسیار پسران جوانى که بر اثر محیط فاسد و مسموم از جهت اخلاقى دچار وساوس شیطانى شدند که بى حجابى زنان و دختران جامعه بعنوان سر سلسله علل آن محسوب مى­شود.

ادامه دارد...

 


کلمات کلیدی : عشق خوب یا بد

ارسال شده توسط برعکس بهار در 86/1/17:: 12:8 صبح

 

نگاه‌ و چشم‌ چرانی ‌

اگر زن‌ و مرد بتوانند کنترل‌ چشم‌ خود را بطور صد در صد در اختیارداشته‌ باشند، از بسیاری‌ از گناهان‌ و انحرافات‌ مصون‌ می‌مانند. لذا خداوند فرموده‌ است‌:

«به‌ مردان‌ مؤمن‌ بگو که‌ چشمان‌ خود را بپوشانند و اندامهای‌ خود را ازحرام‌ حفظ‌ کنند که‌ این‌ برایشان‌ پاکیزه‌تر است‌. و به‌ زنان‌ مؤمنه‌ بگو که‌چشمهای‌ خود را بپوشانند و اندامهای‌ خود را از ناروا حفظ‌ نمایند».

درحدیث‌ از پیامبر(ص‌) است‌ که‌ فرمود:

«لکل‌ عضو من‌ ابن‌ آدم‌ حظ‌ من‌ الزنا فالعین‌ زناه‌ النظر»

«هر یک‌ از اعضای‌ فرزندان‌ آدم‌ حظ‌ و بهره‌ای‌ از زنا دارد که‌ زنان‌ دوچشم‌ نگاه‌ کردن‌ است‌».

در عصر ما برّنده‌ترین‌ اسلحة‌ دشمن‌، تصاویر غیر اخلاقی‌ است‌.انسانها برای‌ اینکه‌ از طریق‌ چشم‌ لذت‌ ببرند، پولهای‌ زیادی‌ را صرف‌ تهیه‌ تصاویر مستهجن‌ چه‌ از طریق‌ ماهواره‌ و چه‌ از طریق‌ اینترنت‌ وویدئو و ابزارهای‌ دیگر می‌نمایند.

و هنگامی‌ که‌ چشم‌ این‌ صحنه‌ها را  دید، دلش‌ هوای‌ آن‌ را می‌کند و ای ‌بسا که‌ زمینة‌ انحرافات‌ دیگر را فراهم‌ کند. 

گاهی‌ برای‌ شخص‌ این‌ گونه‌ تصور می‌شود که‌ می‌توان‌ همچو گناهانی‌ را در این‌ کشور و در این‌ شهر انجام‌ داد. بدنبال‌ افراد مثل‌ خود می‌رود و مجالس‌ پارتی‌ و رقص‌ و غیره‌ تشکیل‌ می‌دهد و مقدمه‌ای‌ می‌شود برای‌مفاسد و انحرافات‌ بزرگتر. 

بعنوان‌ مثال‌ باندی‌ را گرفتند که‌ دختران‌ و پسران‌ را به‌ محلی‌ که‌ انواع‌مفاسد در آنجا مهیّا بود، دعوت‌ می‌کردند. سپس‌ در حالی‌ که‌ آنان‌ به‌شهوات‌ نامشروع‌ مشغول‌ می‌شدند، از آنها فیلم‌ و عکس‌ تهیه‌ می‌کردند و بعد از چند روز سراغ‌ او می‌رفتند و می‌گفتند که‌ ما فیلم‌ کارهای‌ خلاف‌شما را داریم‌. باید این‌ مبلغ‌ را بما بدهی‌ و الاّ این‌ فیلم‌ را در اختیار پدر و مادر و همسر و دیگر اقوامت‌ قرار می‌دهیم‌! و خلاصه‌ وارد معرکه‌های‌خطرناکی‌ می‌شوند که‌ در آن‌ قتل‌ و تجاوز و تهدید و سرقت‌ و غیره‌ چیزعادی‌ بشمار می‌رفت‌ .. 

ز دست‌ دیده‌ و دل‌  هر دو فریاد                                  که هر آنچه‌ دیده‌ بینه‌ دل‌ کنه‌ یاد

بسازم‌ خنجری‌ نیشش‌ ز فــولاد                                   زنـــم‌ بر دیـــده‌ تا دل‌ گردد آزاد

رسول‌ خدا(ص‌) فرمود:

«اَلنَّظَرَة‌ُ سَهم‌ٌ مَسْمُوم‌ٌ مِن‌ْ سِهام‌ِ ابلیس‌».

«نگاه‌ به‌ نامحرم‌، تیری‌ از تیرهای‌ مسموم‌ شیطان‌ است‌».

 

 


کلمات کلیدی :